onsdag 10. mai 2017

Luringen som ble til Lurven


Det er ikke så lett å skille på alle fuglene her, men en pilfink har skilt seg ut og har gått under navnet Luringen. Han har nemlig funnet en smart måte å komme til meisebollene på! Første gang ble jeg litt nervøs og tenkte at jeg måtte ut og redde han, men det gikk ikke lange tiden før jeg innså at han kom seg like lett ut som inn. Dette har han holdt på med lenge.




Her om dagen dukket en ny pilfink opp, som fikk navnet Lurven. Den har tydelig et skadet øye og ser ut som om den har vært ute og kranglet som bare det.



Så oppdaget jeg plutselig at det var Luringen som var blitt Lurven. Da er det bra at han har maten servert her, så håper jeg det går bra med han. Lure Lurven, som kanskje ikke har vært veldig lur en sen lørdagskveld i buskene...

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...