lørdag 13. mai 2017

EFIT 13. mai 2017 - Bilkjøp og Eurovision!

Dagen i dag visste jeg en ting, og det var at det var mangel på antall timer! Så alt jeg hadde tenkt til å gjøre, ville ikke bli gjort. Men dårlig vær ordnet litt opp i det, jeg droppet ridetur i øs pøs regnvær... Siden det er Ett Foto i Timmen i dag, får du være med på min dag.


Kl. 07.30 - Jeg våkner litt groggy og oppdager at, jo, husbonden er kjekk å ha... Flink er han også! Klesvaken henges opp og vi er sikret rene klær de kommende dagene også.


Kl. 08.32 - Ut på tur, og dagens første mål: Bilkjøp! Ja, endelig blir det en skikkelig bil som kan trekke rundt på hestehengeren. Så da blir vi kanskje å se litt oftere på forskjellige arrangement rundt omkring, med hest... Det slår meg forresten at dette monumentet som står ved kirken her hjemme, vet jeg ingenting om... Det må jeg finne ut av kjenner jeg.


Kl. 09.30 - Vi er fremme i Mjøndalen, og bilen er nå vår. En Toyota Landcruiser, 2003-modell. Drømmen har gått i oppfyllelse for Ole Jan og kanskje han litt sjeldenere blir å finne surfende på finn.no.


Kl. 10.30 - Mens Ole Jan kjører direkte hjem med den nye bilen, går ferden min i en litt annen retning. I morgen skal Vestfold dølahestlag arrangerer et barnearrangement og jeg trenger sløyfer til premier. Derfor bærer det til Svarstad for å møte min søster og for og plukke opp sløyfene.

 

Kl. 11.30 - Min niese skulle starte dressur, og jeg rakk akkurat å få det med meg. Hun gjorde det veldig bra og fikk 61,3% i LC, på ponnien sin Alzena.


Kl. 12.30 - På vei hjem stoppet vi på Lønnskoll, hvor tre kvinender svømte rundt.


KL. 13.30 - Endelig hjemme. Blåmeisen setter veldig pris på den hjemmelagede fuglematen...


Kl. 14.30 - Jeg støvsuger stua, og i det jeg skulle ta bildet av en kjedelig støvsuger dukket denne flaggspettfrøkna opp utenfor. Dermed ble det enda et bilde av en fugl, istedet for en støvsuger...


15.30 - Et par planter ble pottet opp og jeg benyttet anledning til å teste makro-linsa for første gang. Jeg må definitivt trene mer!


Kl. 16.30 - På tide å støvsuge i andre etasje... Jeg velger å vise dere baksiden av å dele bolig med en rottweiler i røyteperioden...


Kl. 17.30 - Jeg satt i telefonen med min søster, og endte opp med å måtte ta et bilde etterpå. Det er litt vanskelig å ta bilder og snakke i telefonen samtidig...


Kl. 18.32 - Ser på nyhetene.



Kl. 19.30 - Middagen er ferdig, og jeg skal ta oppvasken. Eller, jeg satt det i kommen slik og gikk min vei...


Kl. 20.30 - Stallen er ferdig, og jeg tror jeg er straks klar for Melodi grand prix. Neida, det var ikke hestene enig i, og jeg endte med to rømte hester som måtte fanges. Det ble litt vel mye kveldstrim for både den ene og den andre, og et par firbente var en kort stund til salgs...


KL. 21.30 - Da er det TV og godis resten av kvelden! Mange liker ikke å se på Grand Prix fordi det er så mange dårlige sanger, men det er jo litt av moroa!


Kl. 22.30 - Grand prix sett gjennom et glass rødvin...


Kl. 23.30 - Sangene er ferdige og det er på tide å motta stemmene. Kroppen er full av kalorier, og vi venter spent.

Gratulerer til Portugal for seieren! De var ikke min favoritt, men den driver og vokser på meg. Hvem var din favoritt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...