fredag 7. april 2017

EFIT 7. april 2017

Da er påskeferien her. I dag var siste skoledag for barna, og så er det litt over en uke med late dager og kos. For min egen del har jeg hatt en aldri så liten kamp mot klokka i dag, men det viktigste har blitt gjennomført. Vi har hatt en flott dag, en skikkelig sommerdag. Jeg gikk ute uten jakke etter klokken 21, på tirsdag mener jeg å huske at jeg hadde på meg ullundertøy! Høyeste temperatur jeg har sett lå vel på rundt 16 grader, men det har vært varmere enn det. Det har vært skikkelig balsam for sjela... Det å stå ute og kjenne at det varmer, er helt fantastisk. Alt lukter anderledes og lydene høres til og med mer sommeraktige...

Jeg glemte å ta bilde den første timen, men her kommer min fredag, time for time. For de som leser dette innlegget, og ikke forstår hva EFIT er, så betyr det et foto i timen.


09.00 - En aldri så liten mobilkrise med glemt passord og midlertidig deaktivert telefon. Det ordnet seg tilslutt!


 Kl. 10.00 - Sola begynner virkelig å varme ute.


KL. 11.00 - Jeg er på vei ned for å pakke vogna jeg skal bruke etterpå. Døladamene koser seg fortsatt med maten.


Kl. 12.00 - Da var en her igjen, klar for rotfylling.


Kl. 13.00 - På vei ut av byen, vener på grønt lys. Nå er det om og gjøre å være effektiv, skal jeg rekke det jeg skal den neste timen!


Kl. 14.00 - Jeg er ca. 10 minutter bak skjemaet. Vi er på vei for å hente min datter på skolen. En liten overraskelse. Med i vogna har jeg med godteri og brus. Sola varmer skikkelig (jeg hadde planer om å pakke med ekstra varme klær, saueskinnsfell og tepper, men det trengte jeg ikke), hvit- og blåveisen har dukket opp over alt i skogen. Livet er herlig i dette øyeblikket!


Kl. 15.00 - Vi har kommet hjem og har hentet posten. Medlemsbladet til Landslaget for dølahest har kommet, og jeg kan sikle på lekre hester etterpå...


Kl. 16.00 - Piknikk på trampolina. Hestene er supernysgjerrige og Linnea tror jeg hadde veldig lyst til å bli med oss.


Kl. 17.00 - Det er masse tilbud på hestebutikken og jeg kjøpte litt til meg selv og flere bursdagsgaver. Svigerfar har bursdag i dag, min svoger har bursdag på søndag, og min niese har bursdag senere i måneden.


Kl. 18.00 - Etter enda litt mer gavehandling, er vi snart hjemme. Min datter måtte feire sommerdagen med en is.


Kl. 19.00 - Endelig middag. Toro lasagne, som ikke var tuklet med. Det var bestillingen jeg fikk, og jeg har fulgt det som står på pakke til punkt og prikke, nesten. Jeg har ikke tilført skummel løk eller gulrot eller tatt på anderledes ost. Men jeg har litt mindre melk i, rett og slett fordi jeg ikke gadd å gå ned i ekstrakjøleskapet i kjelleren og hente mer... Men tror ikke det ble oppdager, til min lettelse! Det er i allefall ikke en smule igjen, og selv den mest kresne i familien ville ha mer.


Kl. 20.00 - Vi flyttet hestene opp på beitet så de fikk strekt litt på beina. Det gikk unna i en fei! Det har vært så fuktig i bakken en stund, så de har bare tråkket i stykker gresset. Samtidig er det gresset som har begynt å spire såpass kraftig at det ikke er bra for dem å spise det. Men litt innimellom får de lov til, for øyeblikket er plassen de har ute litt liten (men det vil bli en endring etterhvert og snart kan de komme tilbake hit igjen også).


 Kl. 21.00 - Vi ha handlet mat, og det synes at det er litt påskeinspirert.


Kl. 22.00 - TV-kveld med litt ekstra kos...


Kl. 23.00 - Jeg leser litt i fugleboka og spiser litt smågodt...

God natt! Håper dere også har hatt en fin dag og at dere får en riktig trivelig påske.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...