mandag 9. januar 2017

YouTube og hestetips

Det er mye rart på youtube, og også på hestefronten selvsagt. En skal ikke sluke alt man finner der! Men noen flinke er det, som ikke bare gir hint om hva du kan gjøre (fordi de skal selge bøker og filmer), men de legger ut filmer fordi de ønsker å hjelpe. Jeg har et par favoritter jeg har lært endel av. Har du noen andre du liker, så del de gjerne i kommentarfeltet!

Den første er CRKtraining. Hun gir mange, gode småtips om ridning, og jeg synes hun forklarer veldig tydelig. Her er et par eksempler.



En annen jeg har lært mye av, er Missy Wryn. Jeg har brukt mye av det hun gjør på egne hester, og i ettertid ser jeg at dette er noe alle hester bør kunne. Alt blir mye enklere med denne kunnskapen. Dette er mer rettet mot western, men det kan like gjerne brukes på dressurhesten som shettisen.


1 kommentar:

  1. Heisann, jeg er veldig gla´i hester, vakre dyr - og vi har et par på nabogården i Telemark (se livetilia.blogspot.com). Min eneste kontakt tidligere er et ridekurs da jeg var 17. Maste om å få hest, men fornuftige foreldre lot seg ikke overtale. Hest i byen er ikke noe smart!
    Da har jeg lagd ferdig samleposten for BNYW. Ikke mye å skryte av akkurat. til tross for gode tilbakemeldinger forøvrig.Det ble bare to dokumentasjoner i tillegg til mine egne. Vi får se om flere henger med 29. januar!
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...