onsdag 13. april 2016

Geocaching: Ula


I vinterferien dro vi til Ula i Tjølling, Larvik kommune. Med andre ord, dette er et innlegg som kommer litt på etterskudd... Målet var å finne et par cacher, gå en tur og ha piknikk. Desverre kom vi oss litt senere avsted enn planlagt, så sola begynte og gå ned og det ble en litt kjølig tur. Ikke fikk vi lett etter alle cachene vi ville, siden den ene delen av teamet havnet i "hva var det jeg sa"-knipa og innså at mammaer ofte har rett når det gjelder påkledning og vær (de har ikke alltid rett, men ofte). Det ble en vi ikke fant, et funn og flere vi droppet til en annen gang i tillegg til en earth cache.



På parkeringsplassen ble vi møtt av disse flotte klippene. Det må være utrolig herlig å bo slik i skjærgården!


Jeg syntes først det var litt kronglete å finne ut hvor vi skulle gå, det kjentes litt privat der vi snirklet oss inntil husveggene.


Rett frem var den første cachen, en earth cache.



Utsikten fra første tradisjonelle cachen.



Noen har ikke vokst fra moroa med vanndammer, spesielt ikke når det ligger et tynt lag is oppå.


Endelig nede på stranda. Jeg har vært her en gang som liten jente, og jeg husket delvis hvordan det var her.


Mer vanndammer med is!


Solen er virkelig på returen nå.


En kjapp og kald "lunsj" på svaberget.


Vi synes det er litt gøy å fotografere lekehester i naturlige omgivelser, men det var for dårlig lys.


La oss kalle bildet "fugl i soledgang...




Ula er en flott plass jeg gjerne kommer tilbake til for å utforske nærmere.


Jeg har dersverre ikke et kamera som tar gode bilder i mørket, men fullmånen kom i det minste fram!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...